Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Liv - 24 augusti 2007 21:57

I sondags kvall och pa mandag formiddag kandes det helt oovervinnerligt att jobba. Ikvall kanns det helt annorlunda. Har upptackt att hjarna borjar fungera mer normalt igen. Alltsa, sa som jag betraktar som normalt for mig. Jag kan tanka och fokusera langre stunder. Idag har det varit en del besvarligheter pa jobbet, till och med ett akutmote, men det kandes helt ok, till och med bra. Och nu ar det tva fria dagar som jag kan fylla med det jag onskar. De sager att det ska bli fint vader ocksa. Mitt mal ar att njuta sa mycket som mojligt.


Av Liv - 24 augusti 2007 21:47

... sitter han. Det hors tangentbordsknatter och nagon typ av konversation via nagon munchat. Antar att spelning pagar. Mysigt faktiskt!


Nar jag akte fran jobbet ringde jag hem. Han svarade och lat nyvaken, vilket han ocksa var. Inte det minsta sur for att jag vackte honom heller. Skont. Jag hamtade honom och vi akte till hans pappa och hamtade lite grejer han behovde. Han ar ett varannanveckasbarn sedan manga ar tillbaka och idag var det alltsa dags att komma till mig.


Efter pappabesoket handlade vi, lagade mat och at tillsammans. Vi hade en ovanligt bra stund och ett ovanligt langt och givande samtal. Det gladjer mig mycket. Han var intresserad, engagerad och narvarande. Vilken harlig stund. 

Av Liv - 24 augusti 2007 21:02

Den funkar ju bra, men det finns ett litet, litet problem. Det g[r inte att st'lla om till svenskt tangentbord!!! Det inneb'r, som redan 'r uppenbart, att de tre sista vokalerna i v[rt svenska alfabet inte kan [terges. F[r erk'nna att jag inte 'r 100 procent n;jd med det. Gulligt av honom att bygga och t'nka p[ mig, men... det blir lite problem. F[r se om jag tycker att det 'r m;jligt att skriva n[got mer idag. Jag vill, jag vill, jag vill egentligen.

Av Liv - 24 augusti 2007 13:11

Tonårstemat fortsätter, det är ett aktuellt ämne i mitt liv just nu.


Om att vara ung

Låt mig få vara en trotsig tonåring
jag kommer att bli vuxen.

Låt mig få skrika och springa min väg
jag kommer att återvända.

Låt mig få finna min egen väg
jag kommer ändå att söka.

Låt mig få snubbla
jag kommer att resa mig.

Låt mig få deppa och vara sur
jag kommer att bli glad igen.

Låt mig få hitta mitt eget liv
jag kommer ändå att lämna er snart.

Låt mig få ha hemligheter
jag kommer att berätta dem sedan.

Låt mig inte bli sårad
jag litar ju på er.

Låt mig prata när jag behöver
jag klarar inte det här själv.

Låt mig få gå när jag är redo
men släpp mig inte helt.

Låt mig få komma tillbaka
och vara liten när jag inte längre vill vara stor.


Källa: okänd

Ovido - Quiz & Flashcards