Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Liv - 4 augusti 2007 18:55

Var tvungen att kolla in här en snabbis. Jag blev så glad över kommentarerna! Är bara hemma en kort stund. Mina vänliga vänner bjuder på grillning. Jag återkommer något senare.

Av Liv - 4 augusti 2007 08:02

Efter att två dagar väckts och störts av morgonjobbande grävmaskinister såg jag fram emot en tyst och lugn morgon. Jag hade räknat ut att de inte skulle jobba en lördag. Ack, så fel jag hade.


Jag låg kvar en lång stund i halvkoma och trodde att jag drömde när jag hörde maskiner, motorer. gnissel och dunk. Nej, det var inte så. Nu är det nämligen kontrollerat. De är här och hämtar grävmaskinerna. Om du inte tänkt på det förut kan jag upplysa om att det tar en jävla tid för en grävmaskin med "larvfötter" att förflytta sig. Dessutom dunkar och gnisslar det något förskräckligt. Men, nu är de snart klara. 


Är det för positivt att tro att det blir tyst och lugnt i morgon, söndag? Förresten, maskinisterna - de borde väl få ledigt någon dag?

Ovido - Quiz & Flashcards