Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Liv - 29 augusti 2007 20:26

Jag har förstått att det finns många rum inom oss människor, så också inom mig. Det är jag glad för. En del av rummen har jag nyckel till, men långt ifrån alla. Jag vet inte ens hur många rum det finns. De behöver inte räknas heller, eller dokumenteras på annat vis än i min egen känsla/mitt eget medvetande. Det finns ingen redovisningsplikt. Inte ens Skatteverket bryr sig. Än så länge beskattas inte dessa utrymmen.

Spännande är det också. Plötsligt får jag tillgång till en nyckel som går till ett tidigare oupptäckt rum. Då har jag förmånen och möjligheten att få öppna, titta in, se mig om och känna på nya upplevelser. Ibland tappar jag bort nycklar... för att förhoppningsvis återfinna den igen. Huvudsaken är att jag vet att rummet och nyckeln finns.

Av Liv - 29 augusti 2007 19:45

Mina läppar ler...


Samtidigt som

mina ögon gråter utan tårar, 

mitt hjärta snart går sönder,

min själ blöder


Är det ingen som märker det? 

Hur slipad är jag egentligen att dölja? 



Av Liv - 29 augusti 2007 17:36

Tunikan är ett bra plagg. Jag gillar den skarpt. Den går ner lite över rumpan, den är behaglig att bära och den finns i en mängd olika modeller och material. Det finns bara ETT problem och det problemet uppenbarar sig när jag bär byxor till och rör mig framåt i upprätt ställning (går alltså). Plötsligt känns det knöligt och tjockt i skrevet. På något sätt har då tyget till stor del försvunnit från där det ska vara. Tunikan smiter åt kring höfterna och merparten av plaggets framstycke har alltså lirkat sig in mellan låren. Framifrån ser det ut som nederdelen på en baddräkt... Det känns inte bra. Inte är det snyggt heller. Jag har inte noterat detta fenomen på andra. Undrar om jag är konstruerad på något speciellt sätt, eller om jag har ett annorlunda rörelsemönster?


Följdfrågor som om det här är viktigt eller ett stort problem lämnar jag. I alla händelser är det något jag noterat.


Av Liv - 29 augusti 2007 08:54

  • Noll svampar i korgen 
  • Åtta myggbett
  • Betraktelse av två röksvampar
  • En miljard gräsfrön på kläderna och i håret
  • Mindre svettringar under armarna
  • Skratt
  • Trevligt samtal
  • Rädsla för att orsaka en skogsbrand (eftersom jag rökte en cigarett)
  • Bilåkande
  • Vacker natur
  • Frisk luft
  • Besök vid en gammal gruva i närheten (häftig miljö)
  • Fantastisk utsikt
  • Energi

Ovido - Quiz & Flashcards