Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av Liv - 8 augusti 2007 21:34

Nu är disken klar. Det känns fantastiskt skönt. Den allra mest vardagliga och naturliga saken för många, men ett näst intill oöverstigligt projekt för mig emellanåt.


För att det inte ska vara så länge med den rena disken har jag satt igång ett varm-mack-projekt. De skitiga-disk-producerande typen av projekt har jag lättare för! Det doftar gott, snart ska de avnjutas. Extra krydda hade det kunnat bli med sällskap. Nu får det duga med mitt eget sällskap, tur att jag är ett så trevlig ;-). 


Mackorna får avnjutas till höstregnsackompanjemang. Det är ju rätt mysigt. Stearinljusens tid är här!



Av Liv - 8 augusti 2007 21:08

I dagens rotande i mitt föräldrahem hittade jag några tallrikar som jag kände direkt att jag ville ha. Det var sex slitna flata Rörstrandstallrikar. Enkel design, 60-talsinspirerade. Kollade just, serien heter visst Blåvinge. Vet inte alls om det är något känt för andra eller så. Det spelar ingen roll. De står här hemma nu, nydiskade. En väldigt speciell känsla infann sig, både vid första åsynen och även nu vid diskningen. Jag tror det är något insomnat barndomsminne som vagt eller till och med starkt gör sig påmint. Nostalgi, kärlek, nyfikenhet, ett uns av tunghet. De tilltalar mig i vilket fall som helst. Jag gillar att de är  slitna, använda, jag gillar designen.. Får se hur det känns att duka med dem och äta på (från?) dem igen.

Av Liv - 8 augusti 2007 20:30

Inte för att jag vet vad jag ska skriva... I morse orkade jag inte skriva något.


Karlarna (grävmaskinisternas kollegor) la plattor utanför, men väsnades inte så mycket. De störde mig faktiskt inte alls. Jag spanade in dem lite lätt och undrade om de inte hade lite väl mycket kläder på sig?!


På förmiddagem var hemma hos min mamma. Vi pratade en del och vi fixade med en hel del praktiska och administrativa sysslor efter pappas bortgång.


På eftermiddagen har jag vistats i och utanför en mans hem. Vilken mening! Inte beskrivande alls. Torr och tråkig närmare bestämt. Vet inte vad jag kan och ska skriva riktigt om det... Det kändes i alla fall mycket bra och trevligt :-).


Ikväll, efter att jag handlat, svängde jag in hos goda vänner. De hade skaffat en minipool/spa för fyra personer. Den var tempererad och "kunde bubbla". Jag blev inbjuden att testa tillsammans med dem, vilket jag gjorde. Mycket skönt!


Senare har jag bland annat haft ett lååångt, givande telefonsamtal med min fd svägerska.


Just nu lite skrivande. Jag borde verkligen diska!!! Ska försöka samla kraft till det. 


Övrigt: Det är något som pirrar lite i mig!! :-) Vet inte sååå mycket om det, men det är inte disken! 

Ovido - Quiz & Flashcards