Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Dagens första inlägg

Av Liv - 8 augusti 2007 20:30

Inte för att jag vet vad jag ska skriva... I morse orkade jag inte skriva något.


Karlarna (grävmaskinisternas kollegor) la plattor utanför, men väsnades inte så mycket. De störde mig faktiskt inte alls. Jag spanade in dem lite lätt och undrade om de inte hade lite väl mycket kläder på sig?!


På förmiddagem var hemma hos min mamma. Vi pratade en del och vi fixade med en hel del praktiska och administrativa sysslor efter pappas bortgång.


På eftermiddagen har jag vistats i och utanför en mans hem. Vilken mening! Inte beskrivande alls. Torr och tråkig närmare bestämt. Vet inte vad jag kan och ska skriva riktigt om det... Det kändes i alla fall mycket bra och trevligt :-).


Ikväll, efter att jag handlat, svängde jag in hos goda vänner. De hade skaffat en minipool/spa för fyra personer. Den var tempererad och "kunde bubbla". Jag blev inbjuden att testa tillsammans med dem, vilket jag gjorde. Mycket skönt!


Senare har jag bland annat haft ett lååångt, givande telefonsamtal med min fd svägerska.


Just nu lite skrivande. Jag borde verkligen diska!!! Ska försöka samla kraft till det. 


Övrigt: Det är något som pirrar lite i mig!! :-) Vet inte sååå mycket om det, men det är inte disken! 

 
 
Marianne

Marianne

8 augusti 2007 23:17

Inte lätt att få rätsida på saker och ting när världen vänder sig upp och ner. Strunta i disken, den kan du göra när du känner för det. Det där med eget spa, bubbel och tempererat vatten mmm, såå skönt det låter. Jag hade nog suttit där i timtal. Det är bland det bästa som finns för avkoppling.

http://ekoxenskennel

 
UnderCover

UnderCover

9 augusti 2007 10:03

Åååh, kuuunde det buuubbla? *avis* Jag vill åxå ha ett så'nt *stampar med foten* men helst inomhus då då...
Pirrar?!? *nyfiken* Har man sagt A får man baskemej säga F åxå *flinar*
Pirr är mysigt! Kan iallafall vara. Eller jobbigt. Eller alldeles otroligt underbart! ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards