Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Liv - 14 augusti 2007 22:03

En äldre man på en parkbänk

En liten pojke bredvid

De samtalar

Mannen dricker ur en ölburk

Pojken håller en halvfylld kasse

Pojken väntar...

... på ölburken 

De möttes och såg varandra



Av Liv - 14 augusti 2007 21:29

Det är för väl att lögnen finns -

för tänk om allt man hörde var sant.

Albert Engström 

Av Liv - 14 augusti 2007 21:18

Det luktar i mitt kök, och det är inte tårta som luktar. Illa luktar det och jag kan inte lokalisera källan. Inga sopor, inget gammalt i kylen... Usch, jag vill bli av med lukten, men vet inte hur jag ska bära mig åt.



Av Liv - 14 augusti 2007 10:01

Denna rubrik i en av våra lokaltidningar ägnades viss uppmärksamhet vid dagens kafferast. Artikeln handlade om stavgång! Några fick tankarna åt ett helt annat håll. Kanske fanns det ett dolt budskap?

Av Liv - 14 augusti 2007 08:09

I morse när jag åt frukost och fick ögonen på en artikel i dagens lokaltidning blev jag ordentligt upprörd. Pulsen ökade hastigt och blodcirkulationen gick igång mycket mer än nödvändigt!

Hur fan kunde jag bilda de där meningarna utan att inkludera en större mängd svordomar?


Rubriken var: Får inte vara deprimerad. I artikeln stod att läsa om en kvinna som nekades sjukpenning när sambon dog. Bland annat hade kvinnan panikångest. Hon blev sjukskriven för reaktiv depression. Försäkringskassan gjorde däremot bedömningen att arbetsförmånga inte varit nedsatt på grund av sjukdom. De verkar inte räkna krisreaktion och reaktiv depression som sjukdomar.


Försäkringskassan säger att "Depression är en av de vanligaste diagnoserna för sjukpenning." Jaha?! Är det en anledning för att inte bevilja sjukpenning undrar jag? Vidare säger Försäkringskassans representant om det aktuella fallet  att "Det verkar mer friskt att må dåligt i en sådan situation". Hon har ju rätt i det, men gör detta att människan är i skick att jobba?   


Jag vill inte att det ska vara sant.

Ovido - Quiz & Flashcards