Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av Liv - 22 augusti 2007 13:26

Vi kommer från ett stort Ingenting in i världen.

Vi ser oss omkring, upptäcker olika rum,

sträcker oss i olika riktingar, luktar, smakar, berör.

Gör allt det kropp och medvetande är förmögna.

Det är en heltidssysselsättning,

ty världen är större än kroppen.

Och plötsligt är det afton.

Göran Tunström

Av Liv - 22 augusti 2007 09:21

Om du respekterar mig

ska jag lyssna på dig.

Om du förstår mig

kommer jag att känna mig uppskattad.

Om du uppskattar mig

kommer jag att känna ditt stöd.

Om du stödjer mig när jag provar nya saker blir jag ansvarig.

När jag är ansvarig

utvecklar jag mitt oberoende.

I mitt oberoende kommer jag att respektera dig och älska dig hela mitt liv.


Tack!

Din tonåring


"Message to Parents" från Parent as coach" av Diana Haskins. Övers: Kristina Dabrowska Haugsand.

Av Liv - 22 augusti 2007 08:24

I morse när jag kom till jobbet möttes jag av ett gnägg. Just det! Gnägget kom inte från en halvt hysterisk kollega, utan från en häst utanför min arbetsplats. Igår fanns inga hästar där. Det såg ut som vanligt. Gräs, buskar, gångbana. Under natten har det kommit ett helt gäng hästar, människor och säkert några andra djur jag ännu inte sett. Det är cirkus idag!


De måste ha kommit inatt. Igår syntes inget av det som mötte mig i morse. Ett stort cirkustält har rests, massor med vagnar har kommit och massor av människor jobbar som bara den. Hagar har gjorts iordning, hästar betar. Säkert poppar någon popcorn, någon tvättar, någon stretchar, någon jonglerar, någon klistrar affischer osv osv. Undrar hur det är att vara cirkusarbetare... Slitigt skulle jag tro.


Jag har alltså något trevligt och spännande att spana på från mitt fönster idag. Om jag minns rätt var det ett herrans liv i hagen förra året, hästarna var osams och hagen revs...



Ovido - Quiz & Flashcards