Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Liv - 1 augusti 2007 20:49

Nu är den här. Idag låg den innanför dörren, den efterlängtade trycksaken. Jag visste att den var på gång eftersom jag häromdagen fick frågan om jag fått "kvinnornas porrkatalog", dvs IKEA-katalogen! När denna fråga med tillhörande benämning  nådde mina öron måste jag tillstå att den blev efterlängtad, vilket den inte varit innan. Aldrig tidigare har jag "gått igång" på den, men där kan alltså finnas oanade upphetsningsmöjligheter! Årets katalog är orörd men ska snarast studeras noggrant med nya ögon.

Av Liv - 1 augusti 2007 20:15

Hmm, jag kollade vad jag skrivit på slutet här... Det är inte så att de två som läser detta skrattar sig fördärvade precis. Visserligen är livet tungt nu och måste så få vara. Det känns ändå viktigt att få berätta att jag kan skratta också!

Av Liv - 1 augusti 2007 20:01

Döden är nära mig. En av mina närmast anhöriga, en tidigare livsviktig och fortfarande mycket betydelsefull person i mitt liv lämnar snart jordelivet. I all denna smärta, förvirring och sorg känns livet närmare och starkare än någonsin... En omtumlande reflektion.

Av Liv - 1 augusti 2007 19:51

Jag älskar mitt barn, men är det tillräckligt? Tvivlet är starkt. Jag älskar utifrån förmåga. Om förmågan brister, vad gör jag då? Inte anklaga. Det är klart att jag inte kan älska mer än jag förmår.

Av Liv - 1 augusti 2007 19:45

Skräms jag när jag är som jag är? Borde jag hålla tillbaka?

Nej, faaan, det kan jag inte, det går inte och jag vill inte! Jag har varit tillräckligt lagom och följsam i mitt liv tidigare, nu får det vara nog. Vilken fruktansvärd vånda och vilket stort hot!

Av Liv - 1 augusti 2007 09:02

I natt har jag jobbat igen! Drömmarna var energikrävande och tröttheten är påtaglig även efter en hel natts sömn. Men, jag har lärt mig något. Ilska och jävlar-anamma vill (också) ut, det ska jag använda om jag kan! Vilken kraft det finns inom mig...


Hur kan kraften frigöras?  Jag känner tydligt att den finns där. Något starkt inom mig gör allt för att hålla kvar den innanför skalet, gömma den, förneka den, möjligen låta den finnas "lite lagom". Det kostar på. Inte underligt att jag är spänd som en fiolsträng. Det känns som att jag kokar, det rör sig inom mig, en killande elektrisk känsla - om någon tar i mig får den en stöt. Kraften VILL ut. Den är skrämmande... Tänk om min kraft och mina känslor får fritt spelrum och blommar ut till en illaluktande, ful, taggig, bortstötande blomma, som ingen vill se, vara i närheten av, bry sig om, lukta på, hålla i, njuta av...

Ovido - Quiz & Flashcards