Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Om att vara ung

Av Liv - 24 augusti 2007 13:11

Tonårstemat fortsätter, det är ett aktuellt ämne i mitt liv just nu.


Om att vara ung

Låt mig få vara en trotsig tonåring
jag kommer att bli vuxen.

Låt mig få skrika och springa min väg
jag kommer att återvända.

Låt mig få finna min egen väg
jag kommer ändå att söka.

Låt mig få snubbla
jag kommer att resa mig.

Låt mig få deppa och vara sur
jag kommer att bli glad igen.

Låt mig få hitta mitt eget liv
jag kommer ändå att lämna er snart.

Låt mig få ha hemligheter
jag kommer att berätta dem sedan.

Låt mig inte bli sårad
jag litar ju på er.

Låt mig prata när jag behöver
jag klarar inte det här själv.

Låt mig få gå när jag är redo
men släpp mig inte helt.

Låt mig få komma tillbaka
och vara liten när jag inte längre vill vara stor.


Källa: okänd

 
 
Marianne

Marianne

24 augusti 2007 13:34

Att vara tonårsföräldrar är värre än att vara tonåring. Vi vet ju vad vi själva gjorde sååå… Det är att gå med hjärtat i halsgropen ett par år framöver.

http://ekoxenskennel

 
Ingen bild

liv

24 augusti 2007 20:17

Marianne: Helt riktigt, oroligt är det, trots att jag var otroligt skötsam (tyckte jag själv iaf). Grejen var ju ändå att jag hade fullständig koll och enligt eget tycke väldigt bra värderingar och omdöme... Förmodligen tycker sonen att han har det också.

 
UnderCover

UnderCover

24 augusti 2007 20:48

Tror att det mesta handlar om förtroend och tillit för både tonåring och förälder. Förtroenden förtjänar man hela tiden...
Se'n måste man våga vara vuxen åxå!

En spännande resa är det att leva med tonåringar. Spännande, rolig och intressant. Men ack så jobbig och svår.

Att du fixar det är jag himla övertygad om *nickar*
Kram på're :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

liv

24 augusti 2007 21:07

UnderCover. Verkligen, nickar frenetiskt och samtycker. Tack o tack och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards