Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

Härlig måltid med tonårssonen

Av Liv - 10 augusti 2007 19:27

Vilken oväntat positiv upplevelse att äta med sonen ikväll.


Det började med att vi handlade tillsammans. I affären kom vi  överens om att middagen skulle bestå av färsbiff, stekt lök med gräddsky, kokt potatis, svart-vinbärsgelé och färska grönsaker.


Jag lagade maten medans han satt vid datorn och spelade. Under tiden för matlagning ringde det på dörren. Det var ett blombud som kom med en vacker bukett från en väninna. Jag blev väldigt glad och rörd.


När maten var klar ropade jag på sonen, som faktiskt kom direkt. Jag hade dukat med min barndoms "finporslin", som jag tog hem idag. På bordet fanns också tända ljus, den nyss anlända blombuketten och ett par andra gröna växter. 


Sonen satte sig ned och sa: vad fint du har gjort. Det värmde förstås...  När han sen smakat på maten uttryckte han flera gånger att det var väldigt gott. Jag blev så glad. Vi åt och småpratade. Plötsligt sa sonen "synd att man inte får äta morfars köttbullar mer". Vad gulligt! Vi skålade för min avlidne far, hans morfar. ... och hans köttbullar.


Jag är varm i hjärtat. 



 
 
Ruth

Ruth

10 augusti 2007 21:18

Så trevligt det är att få sällskap vid bordet med blommor och mysprat. Själv så har jag suttit ensam vid måltiderna i 4 ½ vecka nu, får se nar maken dyker upp. Men jag myser så bra själv oxå..

http://bernamis.bloggagratis.se/

 
UnderCover

UnderCover

10 augusti 2007 22:49

Så'na där stunder är guld värda. Mycket guld. Ett helt gäng guldgruvor. Och lite till.
Hoppas helgen blir lika bra :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 augusti 2007 01:05

Jag förstår att du blev varm om hjärtat

http://ekoxenskennel

 
Ingen bild

liv

11 augusti 2007 18:48

Ruth: Hoppas han dyker upp snart, det är ju faktiskt trevligt med sällskap. Det glädjer mig att du har förmågan att njuta själv också. Njut på.

UnderCover: Tack för det. Önskar dig en trevlig helg också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards