Direktlänk till inlägg 5 augusti 2007

Idag har han gått bort

Av Liv - 5 augusti 2007 19:47

Som svar till de som undrat; Jodå, kvällen var ypperligt trevlig igår och det var skönt att blanda tankar och känslor med annat än sorg en stund. Jag blev glad och rörd över kommentarerna jag fått :-).


Tyvärr är inte baksmälla orsaken till dröjsmålet av detta inlägg. Det handlar snarare om att jag tidigt i morse fick ett samtal om att min nära anhöriga, som är min pappa, inte hade långt kvar. Jag slängde mig i duschen och på en halvtimme, från samtalet, var jag där (1,5 mil härifrån). Tyvärr hade han redan då somnat in. Så där har jag varit, träffat honom, smekt honom, sagt några ord, tagit adjö och jag vet inte vad. Smärtsamt, förvirrande, overkligt...


Min dag har alltså handlat om död, sorg, kärlek och, till döden hörande, praktiska göromål. Största delen av dagen har jag varit med min mamma....


Eftersom pappa var sjuk och jag följt med på resan var det inte oväntat utifrån ett intellektuellt perspektiv, men rent känslomässigt - jag vet inte än. Jag lär återkomma när jag samlat mig något. Kanske till och med innan jag samlat mig?!



 
 
UnderCover

UnderCover

5 augusti 2007 20:11

Vad säger man i en stund som denna? Finns inga ord som kan trösta och ta bort det som är jobbigt.
Tänker på dej!
*kramar om*

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

liv

5 augusti 2007 20:12

Svar

Tack UnderCover, det värmer verkligen. Tårar faller...

 
Marianne

Marianne

5 augusti 2007 21:09

UnderCover har rätt, det finns inga ord som kan ta bort sorgen i en sorgestund. Det går kanske känslomässigt förbereda sig för vad som ska ske, men man kan aldrig undslippa sorgen och saknaden efter någon som står en nära. Du har en jobbig tid framför dig och jag känner verkligen med dig.
Kram Marianne

http://ekoxenskennel

 
Ingen bild

liv

5 augusti 2007 21:33

Marianne: Du har så rätt. Stort varmt tack till dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards