Alla inlägg under september 2007

Av Liv - 1 september 2007 20:24

- Nej, jag tror inte det!

För vissa "saker" är det bra om de inte har ett slut. När jag tänker efter är det också självklart så att det är bra om vissa "saker" inte ens har en början, det vill säga inte inträffar alls. Jaha, och när jag tänker vidare känner jag att det finns vissa "saker" där det är jävligt bra om de har både och.


Äh, jag vet inte hur det här blev?! Att frågan dyker upp har sitt ursprung i några samtal där en person uttryckt frustration och irritation över att vissa saker aldrig tar slut. Jag har, som ni förstår, tänkt... Och jag har säkert alldeles för många tankar. Jag skrev en del av dem, men jag suddade igen. Det blev alldeles för grötigt och förvirrande. Ojojoj, så här blev det i alla fall.


Fan, ibland är det jobbigt att tankarna inte har ett slut.

Av Liv - 1 september 2007 20:13

En varm kropp mot min

Känsliga läppar, händer...

Närvaro, stark här-och-nu-känsla

Njutning

Rädsla och osäkerhet

Längtan


Livet...


Av Liv - 1 september 2007 19:52

I veckan blev jag inropad på en kollegas rum. Mannen ville diskutera en "incident" som inträffat några dagar tidigare. Huvudorsaken, enligt min tolkning, var att befria sig själv från skuld och ansvar. Han gjorde allt för att skylla på en annan kollega. Till råga på allt uttryckte han, när han såg mitt ogillande, att "det spelar ju ingen roll vem som gjort vad".


Jag lyckades uttrycka att jag inte samtyckte och att jag absolut uppfattade att det spelade roll för honom då han tog upp detta för tredje eller fjärde gången. Dessutom mäktade jag med att hänvisa honom till att istället ta upp saken med den det berör istället för att diskutera frågan med mig. Det låter som den enklaste saken i världen, men det var inte det för mig. Däremot kändes det viktigt och riktigt för mig att göra så. Något lite nytt! Att uttrycka mig så direkt i just en så'n här situation och ta mig själv på allvar, inte behöva ödsla energi på något jag inte hade att göra med. I samma veva kände jag en osäkerhet. Jag visste ju inte vad det här skulle innebära och vilken reaktion detta skulle medföra. Till min förvåning och glädje uttryckte han sin uppskattning över mitt deltagende i olika möten och diskussioner. Han sa att det hjälpte honom att se saker utifrån ett nytt perspektiv.


Det kändes rätt, jag är glad och stolt.

Av Liv - 1 september 2007 17:42

... sedan jag skrev sist. Inte ett inlägg igår. Hade tyvärr inte möjlighet till det. Är fortfarande sugen, men än mer sugen på att kolla in vad ni andra har skrivit. Ska göra det först, sen kommer det mer.

Ovido - Quiz & Flashcards