Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Söndag eftermiddag, fortfarande ljust

Av Liv - 27 januari 2008 16:14

Nu har jag landat vid datorn en stund. Det är söndag eftermiddag och fortfarande ljust. Jag gillar ljuset, jag gillar att det går mot vår och framförallt sommar. Det känns skönt i kroppen. Har nyss kommit hem från en skön långpromenad med "mannen".


Gu' vad fånigt. Jag vet inte vad jag ska kalla honom här på bloggen. När jag tänker efter vet jag inte det annars heller. Namnet funkar förstås, men sen då? Pojkvän - nä, det låter knappt könsmoget. Man är han visserligen, men säger jag man låter det som att vi är gifta. Sambo är uteslutet eftersom vi inte är sambo. Särbo - kanske det kan funka?! Det känns inte helt bekvämt att säga det heller. Att jag funderat över saken är ju för att det finns tillfällen då jag behöver ett "ord" för att förklara relationen/kopplingen, Inte minst när han ska presenteras för någon bekant eller släkting. Jaja, det kanske inte är något direkt bekymmer. Jag vet ju att han är en betydelsefull och viktig person i mitt liv och jag vet ju vad jag känner... och det är mycket :-). 


För övrigt har helgen handlat ganska mycket om praktiska göromål i hemmet. (Jag skänker en tacksamhetstanke till den som uppfann tvättmaskinen.) Lite städning och en del arbete i mammas hus, lite mer tid med särbon, en del tid med sonen och en del tid med mig själv. Funderingarna just nu rör sig mycket kring mat, vilket inte är helt ovanligt för mig. Nej, nu blir det först en liten tvätthängningsaktivitet, sen blir det köket igen.


 
 
Marianne

Marianne

27 januari 2008 23:25

Svårt att veta hur man ska presentera mannen i sitt liv. Allt beror ju på för vem han ska presenteras. Håller med dig om att särbo inte låter något vidare trevligt. Måste finnas något mjukare och vackrare ord istället för särbo. Jag hade nog sagt att detta är xxxxx, mannen i mitt liv. Låter härligt när du skriver att du känner mycket för honom och nu är snart våren här igen. Tiden då det mesta växer och spirar.
Ha en bra och skön vecka.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

28 januari 2008 20:21

Håller åxå med om att särbo inte är världens bästa benämning och pojkvän är det lite fjortisvarning på kan jag åxå tycka...
Mariannes förslag är helt okej *nickar*
Känns bra att läsa att du verkar njuta av livet nu - fortsätt med det!

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards