Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Liv - 17 januari 2008 21:29

Det känns som det var rätt längesedan. Av någon anledning har bloggandet inte varit prioriterat. Strunt samma varför egentligen. Jag har helt enkelt ägnat mig åt annat. Först konferens, som i huvudsak var bra. Ett av de starkare minnena såhär i efterhand är ju ändå maten, som var utmärkt. Man kan förstås fundera över innehållet i konferensen, om maten hamnar så högt på "minneslistan". Hur som helst var den ett riktigt plustecken, liksom spa-avdelningen, som jag för en gångs skull nyttjade. I vanliga fall brukar det inte hinnas med. Jaja...


Just nu är jag fylld av kvällens aktiviteter som senast nu handlade om sång. Det är roligt att sjunga! Jag som alltid trott att jag inte kunnat, men ändå haft en önskan om att vara med i en kör. Vad roligt att det blivit av. Nu är jag inne på andra terminen. Förutom sången är det intressant att vara bland alla dessa människor, som jag aldrig annars skulle träffa. Ikväll var vi uppskattningsvis 40 personer. Tänk vad olika vi är, det är spännande att fundera över de andras liv, vad de gör, känner... vi har ju sången gemensamt. Vad mer? Vad har fört dessa människor till denna grupp? Vad får de ut av det här? Vad sysslar de med när de inte sjunger osv osv. Det är roligt med människor. Alla bär sin historia och har något att berätta. Kanske borde man inleda fler samtal... kanske alltså. En del känner jag ärligt talat att jag inte är så nyfiken på. Äh, nu blajar jag på.


Måste övergå till en annan sak som hänt under kvällen. Jag besökte en väninna som har katter av en speciell ras. Just nu har hon fyra stycken. Ikväll träffade jag två kattungar jag inte träffat förut. De var/är bedårande! Gud, så söta!!! Jag kan, åtminstone inte just nu, föreställa mig sötare djurungar än kattungar. Katter har alltid varit mina favoritdjur, så det är nog inte konstigt. Det händer att jag får den stora äran att vara kattvakt åt dessa juveler. Och, jag vill understryka ordet ära. Två av katterna är europachampions och matte är förstås oerhört noga med dem. Aldrig förr har jag varit in i ett hem där det så tydligt varit ett katthem. Här kan jag lova att det känns som att matte är inneboende hos katterna.


Nu ska jag se om det blir en liten bloggpromenad, som jag sett att UnderCover benämner det.


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards