Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Liv - 3 januari 2008 20:26

Jaa, det gör jag.

Av Liv - 3 januari 2008 19:55

Igår gick jag igenom en del av mina mejl. Egentligen handlade det om utbytet med en speciell person. Det var riktigt spännande att se hur kontakten mellan oss började. Jag är positivt överraskad över hur välformulerat och äkta det var. Både hans och mina uttryck känns väldigt bekanta och riktiga om man reflekterar över hur det är idag. Jag känner väl igen oss båda redan då i den första mejlväxlingen. Att det skulle bli som det just nu är hade nog ingen av oss en tanke på just då - möjligen en förhoppning. Jo, det är klart att det var så.



Av Liv - 3 januari 2008 18:18

Min mor ska flytta, från en villa som hon och pappa bott i sedan 1970, till en 2:a på 58 kvadrat. Här krävs en hel del tanke och planering för att få det funktionellt och trivsamt. Idag gjorde vi en IKEA-tur och inhandlade en del för hennes framtida boende. Det var en energikrävande men trevlig tur. Hon ser framåt trots det som hänt med min pappas och brors bortgång under hösten. Flytten tror jag är mycket viktig för henne för att skapa ett "nytt" och eget liv. 


Själv håller jag på att komma hem mentalt också. Har redan varit fysiskt hemma i trekvart eller så.


Hoppas återkomma något mer samlad lite senare.


Gu' va' det är skönt att vara ledig.


Ovido - Quiz & Flashcards