Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Liv - 13 januari 2008 19:29

Imorgon bär det av på konferens. Jag ska vara borta två dagar, vilket innebär två dagsdresser och en kvällsdress. Jag har ägnat en stund åt att välja kläder. Herregud vad tröttsamt. Jag är så trött på mina kläder och jag är trött på att jag låter det ta så mycket energi att göra detta klädval. Jodå, jag har bestämt mig nu. Helt ärligt får jag säga att det finns många färger i färgskalan som inte är representerade i min packning! Men, det är ju ändå min stil och det är viktigt att jag känner mig bekväm. Säkert blir det trevligt och framförallt räknar jag med god mat.


Av Liv - 13 januari 2008 19:03

Nu har jag klippt sonen igen!!! Jag gjorde det för drygt en vecka sedan också, men han tyckte det var på tok för långt. 3:an på klippmaskinen i nacken och 7:an uppepå... å så lite lite längre just vid luggen. Nu blev det 2:an i nacken och 4:an uppepå. Jag nästan grät, han var jättenöjd! En stor del av nöjdheten bestod säkerligen i min vånda och närheten till mina tårar. Att jag överhuvud taget genomförde klippaktionen berodde på hans hot om att göra det själv. Jag tog hoten på allvar och tror dessutom att det blivit ännu kortare då - och mer ojämt.


Alltså, jag tycker han är fin min pojk, och det blev mycket bättre än jag tänkt mig, men jag hade en stor oro i att han skulle se kriminell ut. Jag borde kanske lugna mig och öppna mina sinnen lite mer?!? ...inte vara så fördomsfull.


Han är ju nöjd i alla fall.


Ovido - Quiz & Flashcards