Alla inlägg under juli 2007

Av Liv - 19 juli 2007 19:51

Vad är meningen med att blogga? Jag har funderat över det... Jag tycker det kan vara väldigt intressant att följa en annan människas förehavanden, men om man vill skriva om sitt liv - varför skriver man inte dagbok för sig själv? Bloggar man, måste man ju tänka sig för lite över hur man uttrycker sig och vad man skriver så att det inte är kränkande, för utelämnande (särskilt inte för en annan person) osv osv. Och, för vem skriver man? Är någon intresserad av mitt liv och mina tankar? Om en person är det, då kanske den får ta del av mitt liv ändå?! Kan det vara så att det är lättare att skriva såhär än att uttrycka sig i tal eller skrift till en annan person? Skriver jag dagbok själv då? Nej, det gör jag inte, trots att jag i alla år tyckt att jag borde det... Mmm, detta låter uppenbarligen ambivalent, och det är det också! En annan fråga är förstås, hur marknadsför man sin blogg och varför?


Det är mycket troligt att det blir fler inlägg ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards