Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Liv - 27 juli 2007 20:26

Haha, när jag stod och strök tänkte jag på mina Glada Gardiner jag ska sätta upp. Det blir GG, vilket leder till tanken på butikskedjan Galne Gunnar :-). För ett tiotal år sedan fanns denna butik i Kupolens köpcentrum i Borlänge. Där fanns allt möjligt onödigt och nödigt att inhandla till en billig penning. Jag drar mig till minnes långtradarna som syntes på vägarna vid den tiden... De hade en text, något i stil med "Galne Gunnar på väg - är du galen så tuta". Har tutandet tystnat och butikerna dött? Jag har inte sett till Galne Gunnar på länge.

Av Liv - 27 juli 2007 20:05

Pysslar med allt möjligt och får massor med tankar. En är - vari består den mänskliga kvinnligheten? Önskar att någon läser, tänker, tycker och kommenterar. Dessvärre är det inte många själar som läser detta. Frågan får finnas ändå. Mina egna funderingar förändras med tiden, humöret, vilka intryck jag får.


Kan det vara

  • kroppsform
  • tuttar
  • "bakdel"
  • ögon
  • rörelsemönster
  • kroppsspråk
  • olika egenskaper, såsom som vårdande, omhändertagande, stolthet, integritet, undergivenhet eller vad?

Kanske allt eller inget av detta. Det vore intressant att höra hur du resonerar.
Av Liv - 27 juli 2007 19:48

där brukar vanligtvis finnas något som legat där länge. Nåt det står handtvätt på, nån gardin, nån yllevante eller liknande. Nu har jag åtgärdat mitt "gamla" längst ner i tvättkorgen :-). Istället ligger där nu något som snabbt kommer att åtgärdas! Skönt!

Av Liv - 27 juli 2007 19:33

Jag har reflekterat över att min kropp ibland känns fylld av tårar. Närmare beskrivet känns det som att kroppen, i stående läge, är fylld med tårar upp till underdelen av ögonen. Om jag sätter eller lägger mig känns det som att tårarna skulle svämma över.


Fylld med tårar... det innebär nog fylld med känslor som kan vara både sorg, ensamhet, glädje och mycket annat. När jag skriver känner jag att det nog är en tillgång. Det är nog en fördel att sätta eller lägga sig och låta det svämma över ibland. Att tillåta känslan komma och låta det svämma fritt. Frigörande...

Av Liv - 27 juli 2007 19:01

Mmm, tydligen för avancerat för mig. Instruktion: Koka upp under omrörning - jag glömde omrörningen!!! Hur fan kan man  göra det? Jo, jag gick till datorn och fastnade i djupare studierer av en nära bekants blogg. Då fick jag fullt upp. Så är det.


Nu ska jag gå till till köket och smaka på min entrecote med kantarellsås (ev med viss bismak).

Av Liv - 27 juli 2007 17:41

Idag har jag köpt några cd-skivor (musik)! Inte alls konstigt för de flesta, men för mig är det ytterst ovanligt. Jag har egentligen alltid gillat musik, men har ändå fruktansvärt dålig koll i ämnet. Motsägelsefullt, javisst. Vet inte varför det varit och blivit på det sättet.


Har spelat lite olika instrument själv och funnit mycket nöje i det. Och, att spela i orkester har verkligen varit givande. Jag slutade med det när jag tyckte framträdandena tog för mycket av min tid. Kanske borde jag inte ha gjort det? Hur som helst var det ett val jag gjorde. 


Oftast har jag tyst här hemma, möjligen beroende på att jag haft jobb där jag haft mycket människor och ljud kring mig, inte vet jag. Så har det blivit i alla fall. 


Nu har jag upptäckt att mitt intresse för musik förändrats/ökat en aning. I vanlig ordning vill jag fundera på varför, men jag blir så trött på mig själv. Allt behöver inte analyseras (har jag hört). Just nu försöker jag nöja mig med att konstatera att så är fallet!


En annan upptäckt är att, nu när jag intresserar mig mer vet jag inte vad jag ska titta efter. Referenserna är mycket begränsade. Jag upplever mig själv stå som ett fån och bläddra bland, för mig, helt okända skivor... Fick ändå med mig fyra skivor hem från Åhléns halva reapris-hylla. En av dem var Elin Sigvardsson, en tjej som ska framträda här i Ludvika imorgon kväll. Det är ett program under Dan Andersson-veckans första dag. Kolla gärna länken, det finns massor av program! Nu ska jag lyssna på skivan och se om det är något att gå på.


Av Liv - 27 juli 2007 08:46

Det bjuds på grått väder med regn idag. Visst är jag trött på den här typen av väder, men idag känns det riktigt mysigt och inspirerande. Vad härligt! Bara att surfa med på den vågen :-).


Hushållet behöver sitt, men det är inte säkert att det får det.
Det känns bra att kunna välja, har tankar om gardinbyte, tvätt, lakansbyte, dammbekämpning. Något blir det alltid. Kanske sömnad, teckning??


Jag väljer och vrakar.. - jag börjar med en dusch.

Ovido - Quiz & Flashcards