Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Liv - 21 juli 2007 23:19

För en liten stund "stjäl" jag nu datortid av min son. Det känns som att det är så han ser det. Självklart fick jag bedyra att det skulle går fort, och fick efter det kommenaren "låt gå". Ett krav var att jag detaljrikt skulle försvara det kortvariga lånet. Alldeles strax kommer tjatet att börja, något i stil med "är du klar snart?" Denna kommentar lär därefter återkomma i åtminstone 30-sekunders-intervaller. Än har det inte börjat...


Känner mig mycket lugnare nu än tidigare under dagen. Har haft en musikupplevelse i vacker miljö och en träff inkluderande samtal, även det i vacker miljö. Detta var närande och bra för mig och jag tror jag kommer att sova gott.


Än har tjatet inte börjat, men jag fick precis den viktiga informationen att sonen tänkte besöka ett av lägenhetens andra rum och "göra ettan"... Antar att det är en vardagskommentar som är rätt vanlig i flera hem, men hur intressant är det?


Innan jag intar hosintalläge i min sköna säng ska jag undersöka möjligheten att hitta något gott att inmundiga.


Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. God natt!


Inte förrän NU kom det en kommentar: "Är du klar snart?" Jag klarade mig alltså rätt bra och kunde till och med svara JA på frågan :-)

Av Liv - 21 juli 2007 17:28

Det känns som att följande blir helt meningslöst, vilket antagligen beror på att jag känner mig helt slut. Jag har tydligen ändå behov av att säga att jag är helt slut, så nu har jag gjort det - två gånger till och med. Man kan undra vem fan som är intresserad av att veta det? Förmodligen ingen, så med detta har jag inte gjort mången glad.

Haha, jo - kanske en, åtminstone lite... jag känner mig själv lite gladare. Det var kanske meningen med det meningslösa inlägget?!

Av Liv - 21 juli 2007 08:24

Endast kärleken förmår sammanföra människor

på ett sätt som fulländar och förverkligar dem;

ty endast den förenar dem

med det som ligger djupast inom dem själva.


Pierre Teilhard de Chardin (1881-1955), frans filosof 



Ovido - Quiz & Flashcards