Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Bloggen som uppslagsverk

Av Liv - 30 oktober 2007 20:01

Sedan i slutet av juli har jag bloggat. Det har gett mig mer än jag kunde ana. Både att formulera mig själv, ta del av andras bloggar och kommentarer har varit och är givande. Nu har jag dessutom upptäckt att jag börjat använda bloggen som "uppslagsverk". Vad praktiskt! Jag har vid flera tillfällen haft nytta av att jag skrivit ner saker och använt både i jobbet och för andra tillfällen.


När nu det är konstaterat dyker ett antal följdfrågor upp.

  • Säkerhetskopieras bloggen, tro?
  • Går det att återfå informationen om det blir något tok med servern/backuperna?
  • Vad händer med det jag skrivit om bloggagratis lägger ned?
  • Kan man själv, på något enkelt sätt skriva ut sin blogg?

Kan vara så att det är frågor jag borde mejla nån support eller så. Får söka efter det. Eller, du kanske vet?   
 
Ruth

Ruth

30 oktober 2007 20:23

Näää, går bloggen och servet åt pipan så försvinner rubbet, det finns nog inga backup, skulle ta för mycket utrymme med alla bloggar. Det som är viktigt kan du ju markera och skriva ut, då får du det som en dagbok på papper också, vet andra som gör det. Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth i repris :-)

30 oktober 2007 20:26

Glömde skriva adressen till bloggen, så här kommer den, men vänta dig inget svar, har själv skrivit ett par gånger:
info@bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

30 oktober 2007 20:56

Har inte sett dig hos Ruth tidigarte därför blev jag nyfiken. Vill svara så här på dtt inlägg. Jag råkade ta bortav misstag ettinlägg och då försvann ju också kommentarena. jag skrev till Blogga gratis men detgick inte att få tillbaka det. Men de sa också att kanske skulle göra en papperskorg där det går att få fram det igen.
Får se hur det blir med det.Gav det dig något litet svar tro? Ha det bra!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 oktober 2007 22:53

Dina frågor skulle jag också vilja ha svar på. Det kanske är dags att själv börja spara på det som man tycker har något värde.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

31 oktober 2007 19:50

Prova "spara som" på arkivmenyn. Det finns olika filformat att välja mellan - vet inte vilket som är bäst. Vet inte ens om det är så man gör men det kostar ju inget att prova :o))

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards