Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Liv - 16 oktober 2007 18:39


Det är den djupa okunnigheten som framkallar den tvärsäkra tonen.

Jean de la Bruyère 

Av Liv - 16 oktober 2007 17:50

Efter en god natts sömn tog jag mig till jobbet idag och det gick hyfsat bra, helt klart oändligt mycket bättre än igår. Den goda nattsömnen var lite oväntad, men togs mycket tacksamt emot och var välgörande. Välgörande var också de fina varma kommentarer jag fått här på bloggen. Tack igen för dessa, de var med all sannolikhet bidragande till min goda sömn. Det kommer mer välgörande...


Igår kväll hade jag ett möte/träff med en man också. Det var mycket fint och jaa.. vet inte hur jag ska uttrycka det. Orden som kommer till mig känns fattiga i förhållande till känslan jag vill uttrycka. Fint, nära, respektfullt, rörande... När vi skildes åt hade jag ett annat lugn i kroppen, jag kände mig helare, mer ihophållen på något sätt.


Har ingen aning om hur detta låter och tolkas. Jag känner mig något förvirrad, trevande, osäker och samtidigt rätt harmonisk. Märkligt. Är det det här Gilda Radner, menar med "ljuva ovisshet", tro? (Se mitt förrförra inlägg)

Av Liv - 16 oktober 2007 17:43

I morse var jag spänd av förväntan inför vad som skulle utspelas utanför Hemköp idag när de hade 30% på allt. Faktiskt blev jag lite besviken, eftersom gårdagens observation var som den var. Inte en människa utanför butiken i morse. Kanske var jag för tidig - 20 minuter innan öppningsdags passerade jag. Eller så hade gubbarna handlat slut på varor, vad det nu var som var så intressant, eller så var de hemma och åt av det de handlade igår.. Inte vet jag. 

Av Liv - 16 oktober 2007 06:40


Jag ville ha det perfekta slutet ...

Nu har jag lärt mig, genom dyrköpt erfarenhet, att vissa dikter inte rimmar, och vissa historier saknar tydlig början, mitt och avslutning.

Livet handlar om att inte veta, att tvingas förändra sig, att ta tag i ögonblicket och göra det bästa av det, utan att veta vad som kommar att ske härnäst.

Ljuva ovisshet.


Gilda Radner (1946-89), amerikansk komedienn

Ovido - Quiz & Flashcards