Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Liv - 18 oktober 2007 19:16

Se där - ytterligare en fråga! Ibland blir jag så trött på mig själv - jag vänder och vrider på saker för mycket ibland. I många fall är det en väldig tillgång med alla dessa frågor och i andra (kanske lika många) fall tror jag det är ett hinder för mig. Men, jag kan inte låta bli. Jag ligger i "träningsläger" för att försöka hitta när det är rimligt/relevant/bra att ställa de här frågorna till mig själv och andra och när jag bör "lägga ner". Träningsvärken gör sig påmind emellanåt, och jag tror den tar sig uttryck i form av huvudvärk, trötthet och förvirring. Suck!


Här om veckan påpekade jag fenomenet i ett samtal med min chef. Jag uttryckte mig så här: Jag har en stark känsla för att jag är mycket bättre på att ställa frågorna än ge svaren. Till min förvåning svarade hon: Det är ju det som är ditt jobb! Vad bra då?!, tänkte jag. Förvirrad blev jag förstås. I vanlig ordning startade hjärnan en process som resulterade i ett stort antal ytterligare frågor, till största delen för mig själv i mitt eget inre. Vad trött jag blir.


Varför har jag så mycket frågor? 


Ovido - Quiz & Flashcards