Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Liv - 21 oktober 2007 19:59

Barn har större behov av förebilder än av kritik.

Joseph Joubert


De tårar man sväljer är bittrare än de man fäller.

Vicor Hugo


De längsta resorna görs i vårt eget inre.

Isländskt ordspråk

 

En fager fasad kan dölja ett tomt inre.

Italienskt ordspråk 

Av Liv - 21 oktober 2007 19:29

Nu har segheten på bloggen inträtt igen. Tankarna har snurrat kring vad bloggagratis egentligen lever av. Vi betalar ingenting och det finns ingen reklam. Jag kan se att bloggagratis har över 10.000 bloggar. Klart att det måste finnas både hårdvara och administratörer som sköter det här. Var kommer pengarna ifrån?


Betalar man inget kan man heller inte ställa några krav. Jag antar att det inte är ett gäng som investerar pengar och tid i bloggagratis och bara tycker det är lite kul att hålla på med det här utan att få vare sig lön eller annat tillbaka?! 

Av Liv - 21 oktober 2007 18:12

Hela eftermiddagen har ägnats åt sång (jag nynnar fortfarande). Den här gruppen/kören, jag anslutit mig till i höst, sammanstrålade för övning på eftermiddagen idag. En allsångskväll stundar nämligen på onsdag. Då är det meningen att kören ska sjunga några låtar som nån typ av framträdande och dessutom blir det allsång. Jag antar att vi kommer att vara ett större antal människor i kören än i publiken. Det spelar inte mig någon roll. För mig är det en utmaning att våga delta.


Faktiskt är körsång något jag alltid önskat ägna mig åt, men aldrig tidigare vågat. Att jag är där nu får jag tacka en ... vad ska jag kalla honom?!... äh... - en man för. Inte vet jag hur jag låter, men som sagt - det är en stor utmaning för mig att delta över huvud taget. Blandade känslor är det: spänning, osäkerhet och glädje. Finns det inte ett ordspråk som lyder ungefär såhär: Att våga är att växa en smula.


Vi sjöng många låtar idag, och som i allt annat: det är väldigt varierande hur man känner inför olika saker/situationer/låtar osv. En del låtar känns helt meningslösa. Då menar jag enformiga, könlösa på något sätt. De har inget som berör mig. Jag undrar vad, framförallt textförfattarna, tänkt på när de skrev. Lusten att piffa till texterna blir i sådana fall påtaglig.


Hur kan man skriva en text om mandelträd som blommar, till exempel.. Den är så tradig att jag inte ens kan komma på något tillpiffande. En annan låt var "Om jag hade pengar". Den är väl lite käck på sitt sätt, dock är det lite mycket av raba-diba-diba-raba-daba-diba... osv. Genast kommer ju tanken på att ändra lite grann i texten: Om jag hade ribba... raba-diba-diba-raba-daba-diba-diba-daj... Hur fortsättningen skulle lyda törs jag inte riktigt spåna om här, men jag kan ju tänka. Jag tror i alla fall att jag hittills varit hyfsat rumsren i det här forumet.


Inga garantier för rumsrenhet lämnas för framtida inlägg.

Av Liv - 21 oktober 2007 11:45

Tänkte surfa runt och läsa lite bloggar, men det går inte bra alls. Nå't tok verkar det vara på bloggagratis idag. Först noll besökare, trots flera kommentarer, sen lång lång väntan när bloggarna laddas upp. Ibland funkar det och ibland inte. Om skrivna kommentarer och inlägg publiceras verkar slumpen avgöra. Ojdå, vad bitter jag låter! Så farligt är det inte. Ska sätta på lite pasta. Snart är det lunch, sen blir det sång på eftermiddagen :-).


Haha, tror sonen inspirerats. Jag hör den acneprickiga 13-åringen sjunga Imse vimse spindel! Måste genast gå och se hur det är med honom.

Av Liv - 21 oktober 2007 10:04

Efter frukost, en promenad på elljusspåret, lite kaffe och damtidningsläsning slog jag på datorn nu vid 10-tiden. Jag noterade att jag haft noll besökare idag. Inte för att jag tror det är någon anstormning till min blogg, men noll! Nej, jag är tveksam, lika tveksam är jag till att jag en dag hade 97 besökare. Jag undrar just hur bra den där besöksstatistiken fungerar. Nu är ju inte det den största frågan i världen, men ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards