Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Liv - 11 oktober 2007 21:08

Det är precis vad jag gör. Obeslutsam, trött, frågande, förvirrad... vad mer? Inte vet jag vad som ska komma i text här heller. Fingrarna arbetar bara.


Känner mig lite besviken på kvällens körträff. Det var inte de ordinarie ledarna, utan en ersättningssnubbe som skadat fingret och hade ont. Vilket klantarsle.. Han påstod att det "durrade" i fingret om han spelade gitarr för länge. Ååååå, stackarn! Det blev en timme istället för två. Det är egentligen inga fel på karln, men de ordinarie ledarna gillar jag mycket bättre. Han pratade i telefon med en av de ordinarie ledarna precis när vi skulle börja för att ta reda på vad vi gjort förra gången. Inte hade han några noter med sig heller. Äääh, va tusan! Ingen visste tid för nästa träff heller. Dåligt tycker jag faktiskt. De tre nya deltagarna måste ha tyckt att det var väldigt konstigt.   Vikareiledaren presenterade sig inte och talade inte om upplägget. Det måste ha blivit total förvirring för de som var nya. Jaja, det är ju inte mitt ansvar. Nu lämnar jag det ämnet.


Idag har vi varit på urnsättning, så nu är pappa på plats i urnlunden i Norrbärke. En ny upplevelse för mig att delta i något sådant. Snabbt och enkelt, nästan så det kändes tomt och konstigt efteråt. Inte så sorgligt, faktiskt?! Vet inte om jag är och var avstängd, eller vad det var. Hur som helst fick jag, mamma och sonen en trevlig stund tillsammans med god mat och umgänge.


För övrigt är det fredag imorgon. Det känns skönt. Jag har planer på att sluta lite tidigare än vanligt. Kvällen skall tillbringas med en man. Det ser jag fram emot. Ja, det är ju inte vilken man som helst, utan en speciell man. Ska inte utveckla det vidare här och nu. Möjligen att jag funderar på vad vi ska äta. Nå't enkelt, men gott - du kanske har något tips?


Nu har jag blajat på här och ska nog ta och ge mig. Jag önskar godnatt. 

Av Liv - 11 oktober 2007 10:39


När det blir höst klär träden av sig men människorna klär på sig.

Aurora, 8 år

Av Liv - 11 oktober 2007 10:33


Det är väldigt jobbigt när de vuxna ska uppfostra dig.

De säger att de vill få ordning på dig, men de klarar inte det.

Marianne, 6 år

Ovido - Quiz & Flashcards