Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Liv - 4 oktober 2007 20:35

Hur många oanvända motionscyklar och andra träningsinstrument för hemmabruk finns det egentligen?


Av Liv - 4 oktober 2007 20:24

doften,

kroppsvärmen,

de känsliga händerna,

ögonen,

leendet,

den flerdimensionella kontakten, 

närvaron....


tar ett djupt närande andetag,

minns i hela mig 



Av Liv - 4 oktober 2007 19:23

Det är huuur segt som helst för mig när jag är inne här på bloggen. Vill läsa andras bloggar, men det går inge bra alls. Lika var det igår kväll.


Undrar om det är jag som är nerlusad av virus, eller om det är nåt tok med bloggagratis? 

Av Liv - 4 oktober 2007 19:01

Flera personer har på senare tid kallat mig för mager. Det är helt främmande för mig att jag skulle kunna vara mager. När jag var tonåring fanns det några killar som högt och ljudligt kallade mig fet och ful. Dessvärre stämde det med min egen upplevelse. (Förmodligen har det ett sammanhang.) Min egen bild blev bekräftad av killarna, som troligtvis var oförstående inför innebörden och konsekvenserna av deras uttryck till mig. Givetvis blev min egen sanning förstärkt. Den där sanningen blev en alldeles för stark och ihållande sanning i mitt liv. Jag hade absolut ingen förståelse för en av mina kompisars komplex för att vara smal/mager. Jag trodde inte att det existerade då, att det bara var något andra sa. Inte var det insiktsfullt, men utifrån mina referenser blev det något hon bara sa.... kanske för att få bekräftelse, beröm eller så. Nu förstår jag att det inte är helt säkert att det var så.


Nu har jag minskat en del i vikt. Inte särskilt mycket, men ändå. En av mina väninnor har kommenterat att mina lår och höfter är så smala och några andra har sagt att jag är sååå smal. Hmmm... Undrar vad det där smal/mager betyder?! Jag skulle kunna tänka mig flera kilon, bara de satte sig på de ställen jag väljer. Jag väljer inte mage och dubbelhakor, men det är där kilona hamnar....


Det vore önskvärt med en mer överensstämmande och respektfull bild av mig själv helt oavsett var kilona sitter.


Jag jobbar på det!

Av Liv - 4 oktober 2007 09:24


"Det är de som går vilse som hittar de nya vägarna."


Okänd

Ovido - Quiz & Flashcards