Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Släng stringen!

Av Liv - 24 oktober 2007 21:29

Mormors trosa är trendig igen. Släng stringen!

Det var en uppmaning jag såg på Aftonbladets nätupplaga igår. Tankarna går till min byrålåda, där det faktiskt finns ett par trosor i stil med den jag publicerar här. OBS! Det är inte mina trosor, utan bilden är från Aftonbladet. Nåväl. För några år sedan hade jag inflyttningsfest för mina arbetskamrater. De hade då vänligheten att bland annat överlämna ett par hudfärgade Sloggi Maxi. Man kan undra varför?! I ärlighetens namn har jag inte begagnat dem alls, kanske är det läge att plocka fram dem nu då, och på köpet vara trendig! ... Näääe, jag kan bara inte. Färgen är inte i min smak, även om den är mycket nära "stjärtfärg" (ett uttryck jag hörde för första gången igår). Dessutom kan jag än så länge inte förlika mig med modellen. Trots det är jag glad över att mormorstrosan åter är inne. Det där med string, i synnerhet på små barn, är jag måttligt förtjust i. Inte för att någon har frågat om min åsikt, men det är väl det som är det sköna med bloggen. Jag kan uttrycka det ändå! :-)

 
 
UnderCover

UnderCover

25 oktober 2007 13:24

En tro(s)fråga?!? :o)
Jag tror så här...eller...hm...jo att...nä...äh, så här...hm...
Kan bara konstatera att skulle jag av nå'n outgrundlig anledning mot förmodan nå'n gång få för mej att ta på mej ett par string så skulle jag aldrig få av mej dom igen - skulle nämligen aldrig hitta igen dom igen, dom skulle försvinna bland alla magar juh :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liv

25 oktober 2007 21:53

UnderCover: Haha.. Helt klart vore det obra om kroppens skrymslen och vrår(!) skulle vara fyllda med en massa stringisar. ..ääh, stoppar där trots att tankarna skenar vidare. Det finns väl risk att jag blir bannad av bloggagratis om jag fortsätter ;-)

 
Marianne

Marianne

25 oktober 2007 23:01

Stringtrosan försvinner någonstans mellan skinkorna och någon av magarna. Och mormors trosor kan man ju även ha som ett livstycke och skaver under armhålorna. Näe jag klarar mig utan dem. Vilken tur att det finns alternativ emellan.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liv

28 oktober 2007 11:03

Marianne: Ja, man är tacksam över att det finns fler trosalternativ.

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

1 november 2007 21:20

Ingen string för min del. Och kanske inte heller den allra, allra största trosan ...
Men annars är det ju skönt om den går upp lite, när magen inte är platt längre ...

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards