Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

Efterrätten

Av Liv - 20 oktober 2007 20:38

Efter en god middag (vilken sonen gjorde en betydande insats i), ett trevligt telefonsamtal och kvällens avsnitt av Svensson Svensson tänkte jag att det vore väldigt gott med en chokladkaka. Till min förvåning fanns inga i skåpet. Jag gick till sonens rum och frågade honom om han kände till.... sen såg jag en tom förpackning på hans bord. Han svarade snabbt: du kan ta en bulle, det är gott. Jaha... jag lyfte den tomma förpackningen och fann fyra bullpapper under den. Samtidigt som jag i mitt inre undrade om det fanns några bullar kvar i frysen ställde jag frågan om det fanns nån cola kvar. Han gjorde en snabb rörelse och fiskade upp en flaska från golvet. I botten (var annars?) fanns ett par centimeter cola, förmodligen avslagen. Han överlämnade flaskan och jag lodade iväg till frysen för att spana efter bullar. Den fanns bullar. Jag värmde ett par och drack den avslagna colan till. Helt okej ändå. Det är ju trevligt att han är företagssam och fixar lite mysigt för sig... Han är ju ändå det bästa jag har (till låns).


 
 
Marianne

Marianne

20 oktober 2007 21:12

Jo, tack, det där känns igen. Och det behöver inte ens vara en av de egna små änglarna. Jag blev av med en frusen Dajmtårta jag skulle haft till ett par kompisar som dök upp. Den fanns inte kvar i frysen, pytts väck. Frågade mina söner om de hade ätit upp den, näääe. Dagen efter när jag dammsög hittade jag en tom tårtkartong under en soffa där en kompis till dem sovit under natten. Han hade väl varit hungrig när de kom hem på natten. Fattar inte hur han kunde äta upp en hel själv.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liv

20 oktober 2007 21:21

Marianne: Haha.. det där var ju mer oväntat. Otroligt att trycka i sig en hel dajmtårta själv. Man kan ju ana att han inte var helt nykter?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards