Alla inlägg den 18 december 2007

Av Liv - 18 december 2007 18:40

Ja... jag har ju en tonåring - en kille. I morse när jag skulle väcka honom grymtade han lite de första fem gångerna. När jag sedan lite tydligare påpekade att det var dags att komma upp, mumlade han något om att det bara var "kukpyssel" de skulle ägna sig åt i skolan på morgonen. Faktiskt förstod jag att det inte var något av hans favoritsysselsättningar och att han inte tyckte aktiviteten vare sig var meningsfull eller nödvändig. På något sätt lyckades han ändå ta sig upp, efter påringning från mitt jobb. Enligt egen utsago hade han tagit sig till skolan i tid, vad han producerade lär jag aldrig få reda på. Jag gjorde nämligen ett litet försök ikväll. Även här var han tydlig och jag förstod att det inte lär nå mig via hans beskrivning.


Eftersom han är min son och väldigt viktig för mig ställde jag i vanlig ordning ett antal frågor om hans dag. Svaren var lika fylliga och beskrivande som jag nyss nämnt. Han kan inte för sitt liv förstå mitt intresse, heller inte hur jag kan komma på så många onödiga frågor.


Skönt att det endast återstår två dagar av den här terminen. 

Ovido - Quiz & Flashcards