Alla inlägg den 4 december 2007

Av Liv - 4 december 2007 19:40

Kvinnors bröst! Ja, det är något som uppmärksammas på en massa olika sätt, de diskuteras och värderas i tid och ibland i otid. Brösten är viktiga, dess form och storlek har betydelse. Att de är friska borde vara det viktigaste, gärna också att de fungerar för amning när det är aktuellt....


Som i alla andra sammanhang är det viktigt att förhålla sig till framförallt sina egna bröst, med också hur bröst i allmänhet exponeras och värderas, på ett sätt som är bekvämt och bra för ens egen person. Jag är så jävla trött på att jag har svårt för det. Lagom när det känns som att jag har ett hyfsat förhållande till bröst dyker det upp någon förstorande, irrelevant uppfattning/tanke.

Hmmm, i vanlig ordning är det säkert inte brösten det handlar om. Det handlar om något annat.


Av Liv - 4 december 2007 19:00

Än en gång har jag deltagit i ett möte där kukfäktning blivit huvudpunkten. Trots en agenda med seriösa punkter blev mötet, med en av de högsta ledarna som ordförande, i huvudsak kukfäktande.


Det är ju märkligt att dessa höga chefer inte kan ägna sig åt sakfrågor på ett seriöst sätt. Tänk att de flesta av de är så "små" att de hela tiden behöver hävda sin existens genom att försöka "trycka till/ner" varandra. Jag blir så matt! 

Ovido - Quiz & Flashcards