Direktlänk till inlägg 29 juli 2007

Tillgänglig gynekolog!

Av Liv - 29 juli 2007 10:12

Igår morse var jag vid en benisnmack för att tanka. På parkeringen stod två bilar som jag uppmärksammade lite extra. Det var en mindre välvårdad raggarbil och nära intill denen äldre "vanlig bil". Tillhörande passagerare var några unga män. Någon drack ur en ölburk, några andra ur 1,5 l PET-flaskor. Stämningen i sällskapet var hög. Samtliga i sällskapet hade lagt ner arbete på att forma sina frisyrer med brylcreme.


När jag körde fram till pumpen kom ytterligare en man, som jag direkt antog tillhörde samma sällskap. Jag tror att även denne drack ur en ölflaska, inte viktigt. Det viktiga med denne var att han bar en t-shirt med en något ovanlig text. På bröstet stod: Tillgänglig gynekolog!


Denna information fick mig inte att fundera över mina eventuella underlivsbesvär. Borde jag ha gjort det och sett en möjlighet i situationen? Det är ju ändå så besvärligt att få tider inom sjukvården. Här vandrade kanske en möjlighet som jag inte förstod att uppskatta.


Händelsen fick mig också att tänka på en t-shirt jag såg på en ung kille i Västerås under Power Meet förra året: Den hade texten "Visa fittan så får du popcorn". Ett enkelt sätt att få popcorn utan att vare sig behöva stå i kö eller betala.


Huuur kan man bära en sådan t-shirt och vilken kvinna känner sig uppmanad/lockad av en sådan. Vad tänker killen som bär tröjan? Vem kommer först på texten och sedan idén att trycka den på tröjor? Det finns en uppsjö av liknande, även om de här är de värsta jag har sett. Tydligen finns det en marknad.... Jag fattar inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liv - 26 februari 2008 19:12

Trött, trött, trött i morse när klockan ringde.   Förväntansfull - när jag vaknat till.   Irritation - Det feta tidningsbudet kom sent (efter 7), som vanligt (!). Nu ska tidningen sägas upp!   Förväntan - Besök hos frissan - ny frisyr och första prof...

Av Liv - 25 februari 2008 19:55

Idag ramlade jag över en intressant artikel i DN. Intressant så till vida att den inte helt köper, i mitt tycke, förenklade lösningar gällande bemötande. Jag har sett delar av en del "Nannyprogram" i TV där nån slags skamplats används för att få ordn...

Av Liv - 24 februari 2008 09:04

Ojojoj... det är längesedan jag var här nu. Det här är andra helgen då inget hänger över när det gäller flytt, rensning, sortering mm mm mm i mammas hus. Nu är det överlämnat till de nya ägarna. Vet knappt var jag ska börja, såhär en söndagförmiddag...

Av Liv - 13 februari 2008 19:11

Vet inte riktigt. Ännu en dag till ända. Njae, inte riktigt. Ska faktiskt alldeles strax bli upphämtad för en after work. Har inte varit på jobbet idag, men har ändå jobbat. Den sista insatsen, tror jag, i mammas hus. Ryggen är INTE riktigt bra efter...

Av Liv - 12 februari 2008 20:57

Idag blev jag faktiskt näst intill beordrad att ta semester. På något sätt framgick nog mitt tillstånd väldigt tydligt, utan att jag egentligen satt ord på hur jag mådde. Chefen är orolig att jag ska klappa ihop helt. Jag lovade att ta semester åtmin...

Ovido - Quiz & Flashcards