Alla inlägg den 18 november 2007

Av Liv - 18 november 2007 09:17

Ännu en gång har det hänt.

Jag vaknade tidigt och kände att jag sovit "färdigt" - mer sömn behöver jag inte.

Jag var, vid uppvaknandet, full av idéer om tänkbara aktiviteter för dagen.

Jag kände en viss lust inför de tänkbara aktiviterna, annars hade de väl inte dykt upp i min skalle.

Jag går upp, äter frukost.

...lusten och förmågan att genomföra något av det tänkta lustfyllda rinner av...

Det som nyss kändes roligt och givande har blivit något svårt, jobbigt och oövervinnerligt.

Suck! 

Jaja, det är antagligen nåt bra att "lusttankarna" finns. Då finns det väl en möjlighet att "nära" dem.

Av Liv - 18 november 2007 08:43

... svamp. Det centrala för svampen, det ursprungliga och förutsättningen för att svampen ska tränga fram och bli synlig för oss ovan jord, är oändligt mycket större och mer komplext än själva "frukten". Och, det syns inte! Liknande gäller för växter. Kan man tänka sig att det gäller samma sak för oss människor?


Möjligen... om det är så borde exempelvis nyfikenhet, ödmjukhet och respekt inför sig själv och andra vara enorm...


Godmorgon på er

Ovido - Quiz & Flashcards