Alla inlägg den 12 november 2007

Av Liv - 12 november 2007 11:03

Här slutar jag min resa på gränsen till ett annat land

Jag känner mig så trött, så sliten och så nött

men jag ser ljus på flodens andra strand

Där får jag vila, där får jag frid, där får jag glömma min trötta kropp

Dagen syns ej mer,snart går solen ner

men på andra sidan floden går den opp

 

Kära kamrater; spara era tårar Ingen gråt, min vän

Det är inte nåt adjö Det finns inget som kan dö

det är farväl,vi ses snart igen

Så drick ett glas för mig, höj en skål för all vår kärlek

Låt mitt minne så sorglöst förbli

Det är intet ont som sker Låt livet trösta er

Här på andra sidan floden blir jag fri

 

Framför mig slutar vägen Över mörkret går en lysande bro

Jag har varit här förut, jag har kommit hem till slut

här på andra sidan floden får jag ro


På den andra sidan av Lars Demian

http://www.youtube.com/watch?v=mbCDWQ41-jU

Av Liv - 12 november 2007 10:58

När de gamla såren heta tära,

när din kind är vätt av ensamhetens gråt,

när att leva är att stenar bära

och din sång är sorg som vilsna tranors låt,

gå och drick en fläkt av höstens vindar,

se med mig mot bleka, blåa skyn!

Kom och stå med mig vid hagens grindar,

när de vilda gässen flyga över byn!



Dan Andersson


Ovido - Quiz & Flashcards